Hallå!!!

Sitter här och funderar över vad man ska ha på dotterns kalas, alltså vad man ska bjuda på. Det blir ju fika med tårta och så men hur man ska göra den och sedan vad man ska ha mera, tex bullar, kakor mm.


Dessa såg ju så goda ut!!!!

Är ju så roligt att baka tycker jag och att tex överraska lite. Som då dottern fyllde 1 år så hade jag gjort tårtbottnar med rosa karamellfärg i så det såg läckert ut då man skar i den. Ovanpå var det ju bara marsipan så det var ingen som visste innan man började att äta.
Sedan då sonen fyllde 4 år i år så hade jag gjort en draktårta som det var grön karamellfärg i bottnarna och det var också roligt, och sedan grön marispan så det var som en drake. Han gillade den såååååå.

Så vad ska man då hitta på denna gång. Skulle vilja göra något med mimmi men vi får se. Helst vill jag göra mimmi och inte bara ha bild men kanske man får ge sig och köpa en bild. Blir ju annars lite svårt att få till svart grädde mm hihi men det skulle ju vara så roligt.

Så är det någon som har förslag på hur man kan göra så tar jag gärna emot dem. Tex hur man får svart färg. Vet att det finns att beställa men man måste beställa så mycket och tar kanske tid. Jag behöver ju det senast fredagen den 9:e. så inte så mycket tid kvar. Vet att det finns röd, gul, grön och blå att köpa så kanske man kan mixa lite och få så mörkt som möjligt.

Jaja nog pratat om fika och tårta nu.

Nej nu ska jag nog ta och sova lite. Man börjar ju att bli trötter.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ett tips är att köpa färdig kavlade ark med svart marsipan, det gjorde jag i timrå =) så kan man trixa till tårtan själv, jag gjorde Hello Kitty till Felicias 1 årsdag =) finns bild i min blogg säg till så länkar jag den till dig.

2008-05-02 @ 21:11:56
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0