Hej och godkväll!!!

Idag har man slitit som ett djur känns det som. Har putsat lite mera fönster och dammsugit hela huset sedan torkade jag golven och har ju även damtorkat. Sedan bakade jag lite till inför kalaset och sedan var det dax för grillning till middag. När vi har ätit klart gick vi alla ut så barnen fick leka lite och jag skulle plantera mina rosen buskar som har fått stå hos mor o far tills vi skulle hitta ett hus att plantera den vid, så nu var det dax.



Sedan rensade vi rabatten som är på baksidan. Och det var en hel del ogräs där så det tog sin tid. Sedan in badade barnen och fick dem att somna. Så började jag med tårtorna, så nu är bottnarna klara, gör resten imorgon. Ska nog ha vitchoklad mousse och hallongrädde i dem det är så god blandning. Kanske även lite chokladmousse, vi får se. Bottnarna är läckert rosa i färgen. Är ju så roligt att överraska alla då de skär i tårtan. Men nu är det ju ganska vanligt här med det, Aurora hade ju lika förra året och Adrian hade ju gröna när han fyllde år. Ska även ha en bild med mimmi ovanpå. Så fint och så glad hon kommer att bli.

Så nu är man trötter och sängen verkligen ropar efter mig, eller rättare sagt min kropp ropar efter sängen. Den säger "Sova sova säng säng" :-) hihi!!!!

 Men vad gör man inte för att allt ska bli bra.

Så imorgon ska vi fortsätta och pynta med ballonger och allt som ska vara där till. Kladda ihop tårtan och duka fram allt fika. För kl 14 kommer min älskade familj och släkt. Och grattar Aurora 2 år. Var ju även med i tidningen idag, våran stora tjej.

Sedan nästa söndag kommer alla kompisar och deras barn på lite barnkalas, det ska bli roligt och om vädret håller så ska vi vara ute på gården och leka. Kanske barnen även tycker att det är roligare, vi får se. Annars är vi både och kanske. Jaja som sagt vi får se det nästa helg.

Ha det så bra!

image76

Kommentarer
Postat av: Marie

Du grillat regerar =) Jag älskar grillat finns nästan inget godare, lyx å ha trädgård så man kan grilla hela sommaren om man vill =)
Vad du har varit duktig idag å stått i, man blir svettig bara av att läsa, hoppas det blir en toppendag imorgon med kanonväder till kalaset, och sov så gott nu det har du verkligen förtjänat kramiz..

2008-05-10 @ 23:13:35
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0