OJ så barnen har lekt idag!

Idag åkte jag och barnen till Drakborgen men Marianne och barnen. Vi var där då de öppnade så det var bara vi och det var ju skönt. Lungt och barnen kunde leka lite överallt. Vi hade ju fått biljetter från Barnens Hus så det var ju bra det.

Oj så barnen lekte och hade roligt. Vi klättrade i tornen och åkte kana. Barnen hoppade i hoppborgen och åkte även kana där. Det var fullrull på dem hela tiden. Men de var ju så stort och massa olika gångar så de var lite rädda, iallafall mina barn men de är lite fegisar så, hihi!!! Men det är ju bra att de är lite rädda också. Sedan blev det så högt och konstigt ljud från de olika pistolerna som sköt ut bollar.

Sedan åkte vi ner på IKEA och åt lunch, spagetti men köttfärssås. Oj Adrian åt upp allt så igen stolt. Han har varit så duktig att äta de sista dagarna så man blir så glad. Sedan fick de ju glass efter maten och även den gick ner. Sedan ville de gå på småland och leka så vi släppte in dem där, fast bara Adrian och Isabelle. Aurora är ju lite för liten än så hon fick snällt följa med oss inne på ikea och titta lite.

Sedan hämtade vi barnen och gick över på Birsta City huset och tittade lite. Sedan började kl att dra iväg så vi tackade för oss och åkte hem. Vid 14:30.
Vi har haft så roligt idag!

Lite kort från dagen!
Kommer även mera sedan då jag fått lite mera från Marianne.

                 

Det var lite kort iallafall på barnen så som de har hållt igång.

Imorgon ska man ta sig in till stan och prata mera om jobb igen. Och appropå jobb så ringde de från jobbet idag så jag ska jobba på söndag. Det är ju lönehelg och då brukar det vara massa kunder. Så vi får väl se då det även är julskyltningen på stan. Sedan är det ju även tomte på Birsta City som brukar dela ut paket till barnen så vi får se om jag hinner dit eller om M kan ta med barnen dit.  Snart kommer M hem ska bli skönt det, är ju tomt nu. Annars brukar man ju få träffa honom på helgen iallafall men som sagt inte denna. Så snart kommer han hem.
Och speciellt så som väderet var igår man ligger ju och lyssnar på alla ljud när det blåser och så får man ju se hur dagen blir imorgon om det går att ta sig fram eller om det är katastrof ute. Är ju något oväder på väg så bara hålla tummen att det av tar innan det kommer hit, men det ser ju lite oroveckande ut ute då det liksom kommer snö hela tiden.

Ha det så bra! Och ha en trevlig måndags kväll.

Kommentarer
Postat av: Erika

Åh va fina kort, syns att ni hade d jätte kul!!!

STOOOOR KRAM

2008-11-24 @ 19:13:30
URL: http://mammamuratovic.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej vilka fina bilder =)

Vad roligt ni sett ut att ha haft =)

Hoppas vi ses på Onsdag, längtar!

Hur mår ni?

Tänkte slå en pling om en liten stund.

Må så gott

Kram

2008-11-24 @ 20:08:05
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se/
Postat av: Marie

Morrn morrn vännen

Hoppas vi ses imorron nurå

Nu ska ja dra iväg till tandis fy...

Hur mår du å gobarnen?

Ha en toppen dag idag

kramis

2008-11-25 @ 06:32:44
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej grannen Hoppas allt är bra med er :) Hos syster o lånar nätet en snabbis :) Imorron börjar E på dagiset :P Ha en jätte bra kväll så får vi se till att ses nåt :)

2008-11-25 @ 18:22:40
Postat av: Annica

TACK!

Ja vi bor i Timrå.

Ha en bra dag!

2008-11-26 @ 08:44:44
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej!

Kul att du gillade mina tårtor!

Jag gör allt själv. Deg, blommor och alla andra dekoratoner. Det finns flera olika "tårtshoppar" som är bra.

www.kakburken.se

www.tartdecor.se

Dessa är de jag brukar handla hos.

"Degen" som jag täcker tårtorna med gör jag av marsmallows som jag smälter med lite cocosfett. Sen häller jag i florsocker tills det blir en smidig deg. Enkelt och billigt.

200g marsmallows, 2 msk cocosfett, 300-500g florsocker.

Är det något så fråga. Kan jag hjälpa dig så ör det bara kul.

Visst var det min son du träffade hos Kevin och Kent! Tänk vad världen är liten!

Lycka till med tårtorna nu.

Ha en trevlig kväll!



2008-11-26 @ 18:51:10
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Något du kan göra och som är ganska enkelt är en sk "run-out".

Då blandar du kristyr som du färgar i de färger som du behöver.

Du ritar av en bild på ett bakplåtspapper med en blyertspenna. Vänder på pappret så blyertsen fastnar på "degen" på tårtan.

Fyll i konturerna med svart kristyr. Den ska vara ganska hård.

Sen gör du den färgade kristyren lite lösare och "fyller ut" med. Jag är dålig på att förklara. Men det är som att färglägga innanför linjerna. Hoppas att du förstår...

KRAM!

2008-11-26 @ 19:23:22
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Maria

God morgon :-)



jag önskar dig en fin onsdag !

Vilka fina bilder..

Kram Maria

2008-11-27 @ 08:10:36
URL: http://hippamorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0