så var det in ny vecka igen!




Japp då var det dax för en ny vecka igen.

Här har allt bara liksom farit förbi men en väldig fart. Tycker att dagarna går så fort, så man hinner ju inte med ibland. Helgen har varit lugn, var i lördags ut med min familj denna dag bestående av mig, m och barnen, syrran men sin man och gobarnen, mamma, pappa, mormor och morfar. Så vi var ju några stycken. Vi var på norrlandskällarn och åt middag. Firade att mormor och morfar varit gifta i 55 år. Det ni, tänk när man kommer dig.

Fast nu ska väl jag först tänka på att bli gift isåfall. Vi får se när vi tar oss i kragen och fixar till det. Men min dröm är ju att ha en fin klänning och m fina kostym och så barnen oj så fina de ska vara.... Sedan att få stå där i kyrkan.... Vet att det finns flera sätt att gifta sig på med det är ju liksom drömmen som man har. Och sedan få ha alla nära och kära där runt omkring en. Ha en liten fest efteråt men god mat och dryck. Men men vi får väl ta det något framöver, hihi!!!!!

Iallafall nog om det, vi åt så god mat. Allt var Mums. Sedan åkte vi alla hem till var o en, och man blev ju lite halvseg av att få sätta sig och äta så där. Så vi bara myste hemma på eftermiddagen.
Barnen somnade sent då Aurora somnade på vägen hem och sedan ville små sova hela eftermiddagen så jag satt med henne till kl 22 och det är sent för henne det. Men så sov hon ju till 7:40 dagen efter så det var ju skönt det, hon som annars alltid vaknat kl 6 eller runt där.

Sedan igår var vi bara hemma. M tog barnen och gick ut och cyklade lite först sedan gick de ner på baksidan och skulle kratta lite. Barnen hjälpte till och sprang omkring och åkte rutchkana och gungade mm så det var full rulle för dem. Medans var jag inne och städade lite, bytt i sängarna och tvättade allt det gamla och dammsög mm. Ja det går ju för runt. Skulle även börja vilja renovera det som ska göras inne. Fixa klart hallen uppe och även så skulle jag vilja måla om vardagsrummet, känns som om den vita tapeten där inne gjort sitt och jag skulle vilja ha en ljus beige färg. Men vi får se vad det blir och speciellt när det blir. Men framför allt så vill ja att hallen ska bli klar, nu när jag nästan målat klart trappen. Är ju inte alls mycket kvar nu. Så vi får väl se någon helg framöver hur det ser ut om det är något som vi kan fixa. Men det är ju det att taket ska målas, väggarna slipas och sedan ska panelen i trappen rivas bort och allt ska tapetseras. Blir ju fint då det blir klart.

Nej nu är det kö till denna dator då sonen vill spela lite så man får väl snällt ta fram den andra och sätta sig vid den lite och titta mera. Man hinner ju bara logga in så ska sonen hit och spela.

Men det var liten uppdatering iallafall.

Ska imorgon med Adrian på BVC och göra om 4 årskollen då han hörde lite dåligt på högra örat och kanske det kunde beropå att han har en så svällt halsmandel där, så nu ska de kolla upp om den ska tas bort. Hoppas att de säger ja denna gång, då den är så svälld att halva halsen är igentäppt av den, även den andra är svälde men inte lika mycket. Så som sagt vi får se vad de säger. Så de ville göra om hörtestet och se om det är annat svar idag sedan ska kopia på det skickas till öron, näsa hals med remissen så de har mera att titta på då de ska ta ett beslut då vi kommer för att kolla denna gång. Sedan så såg han lite dåligt på 0,65 men hon sa att det gör de flesta men det var ju även det att han var ju lite leds till lappen på ögat då det var dax för den raden, och hon pekade lite emellan bokstäverna så vi får se, han såg ju bra på de ute i kanten men lite suddigt på mitten och det brukar kunna vara så. Så vi får se imorgon hur det blir.

Nej nu får det vara bra med uppdatering. så sonen får spela lite håller på att tjata sönder mig snart och han klickar på alla knappar så det tar sådan tid att skriva . Men kanske kommer in med mera sedan, fast detta var ju massa det.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Marie

Åhh en update nu blev ja glad, mera läsning =)

Lät ju jättetrevligt med middagen på NK blev riktigt avis på det du åt =) Gottigottgott...

Blev förvånad när ja läste nu att ni inte är gifta det trodde jag. kanske det blir ett bröllop framöver då..

Roligt å få renovera och göra om har massor jag vill göra här jag oxå men har inte råd och det är ju hyres så vet inte hur mkt det är värt att slösa heller...

Jobbigt med stora halsmandlar jag vet har oxå det och det var jätte jobbigt när jag var liten, jag var alltid sjuk och fick alla halsfluss infektioner som gick =( hoppas ni får hjälp och att han får ta bort den om han har besvär av den...

Ha en toppendag idag gumman stoooor kram

2008-10-13 @ 09:18:51
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh mosters kille, lycka till!

2008-10-13 @ 12:10:41
URL: http://mammamuratovic.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas det går jätte bra på Bvc imorron :) Så vi ska renovera samtidigt i vinter?! :) Var dit igår o gick runt Visade Jonas alla vägar som man kan ta till dagis Kommer att bli han som lämnar på måndagar sedan när vi flyttar dit iom att jag har öppningar då på mitt jobb.

2008-10-13 @ 13:58:09
URL: http://familjenberglund.blogg.se/
Postat av: Erika

Presentkort är ju bra, men vi får se, är ju roligt om det är just DEN o inslagen =)

Får se =)

2008-10-13 @ 19:24:15
URL: http://mammamuratovic.blogg.se/
Postat av: Marie

Sov gott vännen =)

2008-10-14 @ 03:16:22
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0