Denna helg!!!

Oj vilken värme det har varit i helgen. Men skönt också eftersom man vet att snart är det ju slut på sommaren och snön kommer.
Här har mandi byggt på trappen hela veckan eller rättare sagt det är ju inte bara byggande utan den gamla ska ju bort, man ska handla byggmaterial och så ska man ju göra grundjobbet bra också. Men så i helgen har han gjort klart den iallafall. Och oj så fin den blev, kan ju säga att jag är stolt över min man. Och det blev så fint med plankor mellan varje steg, ser ju mera ritkigt ut. Och sedan gjorde han även så man har något att hålla i när man ska ner så att man inte ramlar mm. Så nu ska vi bara fylla ut med mera jord och fixa till sidan så att även det också blir fint. Och få bort gruset på sidan av trappen.
Titta vad fint det blev!



Själv har jag plockat lite körsbär och skulle göra sylt men har ju så söta körsbär i vårat träd så de bränns så fort, så denna omgång fick vi kasta så ska ut igen och plocka mera, har ju såååå mycket så.


Sedan nu på kvällen kom en grannmamma över med Adrian för han hade cyklat omkull vid henne och slagit hål på läppen och brödde som bara den även näsblod så jag tog in honom och tvättade lite och sa till mandi att det är bättre att åka till sjukhuset så de får titta om de behöver göra något med jacket. Så mandi stannade hemma med Aurora då hon var så trötter och jag ringde mor o far och frågade om någon av dem kunde följa med mig upp så jag fick lite sällskap och bara det att få någon som satt med Adrian i baksätet så pappa kom hit och hämtade oss så jag fick sitta bak med Adrian hela vägen. Tack snälla för hjälpen, vad skulle man göra utan er.
Det gick bara bra där och då jacket inte var så öppet ändå och de inte kan göra så mycket där inne i munnen så läkaren sa att de läker så fint själv, så det var ju bra, han kände även på näsan och även den kändes bra så inget där heller. De var mest oroliga att han kanske hade svimmat enstund och det kunde vara hjärnskakning men han hade ju inte det och var varken trötter eller mådde dåligt så vi valde att åka hem utan att göra den där röntgen men de sa att om det skulle komma något så skulle vi komma tillbaka.
Han är ju så pigg så, precis som annars, bara sväld om näsan och en stor fläskläpp.
Även ett stort tack till mamman som kom hit med honom och hennes söner som tog hit hans cykel.


Så nu är det dax att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0