Onsdag!

Japp så var vi hemma idag igen. Aurora var ju så febrig natten till måndag så jag höll henne hemma och Adrian fick även han vara hemma då han skulle vara hos tandläkaren så det inte skulle bli så mycket fram o tillbaka. Så var Aurora bra igår så de fick åka på dagis, och jag tillbaka till praktiken. Men hann inte vara där länge för kl 9 så ringde dagis och Adrian var nu inte alls pigg. Så jag sa okej jag kommer, så jag sa till på jobbet att nu är nästa sjuk så det var bara att byta om och sticka till honom.
Måste även då få berätta, barnens dagis är bra, inget alls fel med det och personalen är toppen, men så igår när jag kommer för att hämta Adrian så säger fröken ute att han ligger där borta, så jag trodde ju att hon skojade då hon pekade mot en snöhög så jag gick in för att hämta honom då jag trodde att han låg inne då och kanske sov. Inte trodde jag på allvar att de ringer o han är dålig och ändå klär honom i -10 och tar ut honom då de vet att jag är på väg. Men oj ni så var fallet. jag kommer in och letar och de säger men han är ju ute, jag sa ju det sa den andra. Men snälla jag trodde ni skojade med mig. De trodde att det skulle bli bättre med friskluft. Så jag tar på mig skorna och ser i genom dörren att han står där utanför. Han är då så kall och fryser så han skakar, fingarna som han har i vantar tack o lov är alldeles iskalla och röda. Han har mycket kläder men ändå han var ju igenomfrysen och bara skakade, stackaren. Så vi byter vantar som tur är så hade han extra inne och hämtar Aurora. Sedan åker vi hem. Han är så kall och jag tar på han en swettisjacka och han lägger sig på soffan, vill ha 2 st filtar men ändå kall och även kaminen är på. Sedan somnar han och sover till kl 16 ungefär, tittar upp ibland och somnar om på engång. Så han sov i 6 timmar och så är han vaken en liten stund men ändå halvsovandes. Så somnar han om och sover hela natten förrutom att vi var uppe och tog lite alvedon och han var törstig och kisspaus. Och sedan vaknade han kl 8 imorse. Alltså bara oj så han sov.
Men det är ju bra att de sover så att de blir friska fortare, men ändå man blir ju lite orolig när de bara sover o sover.

Så barnen fick vara hemma idag också för att vila en extra dag. Men dagis tyckte att Adrian skulle vara hemma tills efter operationen som är nästa vecka för att är han sjuk så blir det ju ingen operation. Men alltså det är ju en hel vecka dit. visst det kanske är bra men ändå. Jaja vi får se hur vi gör med den saken.

Tänkte att vi skulle försöka ta oss upp till dagvården och titta lite också någondag, får bara se vilken dag det passar. Bara så att han får se hur det ser ut där mm.

Så nu ska jag återgå att mysa med barnen.......


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej. Hoppas Adrian blir bättre snart!!! Emil har oxå varit hemma med feber, i 5 dagar!?!?! Nu mår han bättre, är dock lite snorig och har hosta...Ska va nått hela tín...

Kramar.

2009-02-18 @ 10:43:45
URL: http://emmajohannas.blogg.se/
Postat av: Marie

Men huga lillkillen, otäckt när dom blir sådär sjuka.

Fy fått vara ute när han är sjuk, är dom inte riktigt kloka lilla go grabben hoppas han blir frisk fort nu då så han inte missar operationen

kram kram gumman

2009-02-18 @ 15:16:56
URL: http://www.mariescorner.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hej hej skickar en kryapådig kram från Emma Åh hua vad hon längtar efter honom :)

2009-02-18 @ 17:26:31
URL: http://familjenberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0